המדריך לפתיחת בלוג
פתיחת ערוצי מדיה נוספים בהחלט יכולה להקפיץ את כמות החשיפה של הבלוג שלך למעלה. לצורך כך תוכלי לפתוח חשבון פעיל בלפחות אחד מערוצי המדיה הפופולריים הבאים:
דף עסקי בפייסבוק
פייסבוק הינה הרשת החברתית בין הגדולות והפופולאריות בעולם. פלטפורמה שמאפשרת לפתוח בחינם דף עסקי ומציעה אפשרויות קידום בתשלום דרכם תוכלי לחשוף את המודעות שלך לקהלים מפולחים חדשים.
ניהול דף פייסבוק עסקי הוא עולם ומלואו וקיימת תורה שלמה שמסבירה כיצד לעשות זאת. להתחלה מספיק לפתוח דף פייסבוק עסקי, להכניס את הלוגו וצילומי רקע של הבלוג ולהתחיל לשתף באופן קבוע תכנים שאת מעלה לבלוג.
כדי להגדיל את כמות החשיפה שלך בחינם מומלץ להצטרף לקבוצות שעוסקות בנושאים דומים ולשתף גם שם את הפוסטים שלך (שימי לב לבדוק מתי והאם מותר לפרסם).
למתקדמות, ניתן יהיה בהמשך להקציב תקציב פרסומי ולקדם את הפוסטים בצורה ממומנת ברשת.
חשבון אינסטגרם
רשת האינסטגרם הינה רשת חברתית שמבוססת על שיתוף צילומים אליהם נחשפים העוקבים של החשבון. ביחס לפייסבוק השימוש באינסטגרם הוא הרבה יותר פשוט והמון בלוגרים בארץ ובעולם משתמשים בפלטפורמה זו לקידום הבלוג האינטרנטי ואפילו כבלוג אינסטגרם עצמאי. קהל היעד שמשתמש באינסטגרם הוא צעיר יותר לעומת הקהל בפייסבוק וכן הפוסטים המועלים באינסטגרם שמים דגש על נראות.
בתור בלוגרית מומלץ מאוד לפתוח חשבון אינסטגרם ולעלות אליו צילומים באופן שוטף, להתאים תגיות רלוונטיות ולהתחיל לצבור עוקבים.
למתקדמות ניתן לפרסם באינסטגרם בתשלום ישירות מהאינסטגרם או מתוך מערכת הפרסום של פייסבוק (אינסטגרם שייכת לפייסבוק לאחר שרכשה אותה).
חשבון פינטרסט
הפינטרסט הינה רשת חברתית שבה ניתן לפתוח תיקיות ולאסוף פוסטים שממש אהבת. למעשה פינטרסט היא הרשת החברתית האהובה עלי שמכניסה המון תנועה לאתרים שלי והיא מאוד מתאימה לבלוגרים ובעלי עסקים שפונים לגולשים בחו"ל. בפוסט הזה אני מספרת למה אני מאוהבת בפינטרסט ואיך זה עזר לי לבנות בלוג מצליח ורווחי.
הקידום הממומן ברשת מתאפשר רק למדינות מסוימות (כגון ארה"ב) ובישראל עדיין לא פתחו את אופציה לפרסם בקידום ממומן.
ערוץ יוטיוב
יוטיוב הינה פלטפורמה לפרסום פוסטים מסוג וידאו וכן משתמשת כרשת חברתית. חלק נכבד מגדולי הבלוגרים והזמרים התחילו את דרכם ביוטיוב שהקפיצה אותם בקריירה ובזכותה הצליחו להיחשף לקהל רחב.
יוטיוברים הינם בלוגרים שמתמחים ביוטיוב והקידום ביוטיוב דורש ידע וניסיון אותו רוכשים במהלך הזמן. כמו כן, כדי לעלות פוסט איכותי ליוטיוב דרושה השקעה, יכולת צילום ועריכת קטעי וידאו באיכות גבוהה תוך שמירה על חוקי זכויות יוצרים בתחום המוסיקה.
יוטיוברים שלהם כמות נרשמים גבוהה ובעלי יכולת לייצר פוסט שיגיע לחשיפה גבוהה, הפלטפורמה מאפשרת להיצטרף למסלול ולהרוויח כסף על כל צפייה בסרטון ששיתפו.
אם את מרגישה שאין לך בעיה לחשוף את עצמך בוידאו או שאת רוצה לשתף ידע מסוים אותו תוכלי להעביר דרך וידאו, למשל בתחום היצירה, לימודי אינטרנטי ועוד, יוטיוב היא בדיוק הכלי בשבילך שדרכו תוכלי להגיע לחשיפה גדולה.
כדי להתחיל לקדם ביוטיוב חשוב מאוד ללמוד שיווק ביוטיוב, מיקוד בביטויי חיפוש, עריכת קטעי וידאו, שמירת זכויות יוצרים ועוד מספר נושאים ולצאת לדרך.
פרופיל בטוויטר
טוויטר הינה רשת חברתית חזקה מאוד בארה"ב ובאירופה, אך בישראל פחות פעילה אף על פי שגם בישראל יש קהילה לא קטנה שמשתמשת בה. לא הרבה בלוגרים ישראלים משתמשים בה אך היא בהחלט יכולה להיות כלי נהדר לבלוגים בתחום הפוליטי והכלכלי.
חשבון בטיקטוק
מחפשת קהל צעיר? טיקטוק היא בדיוק הרשת החברתית בשבילך. הרשת שכובשת את האינטרנט בשנה האחרונה ומשאירה אבק לחלק מהרשתות החברתיות, בה מבלים בעיקר צעירים ואליה מצטרפים גם בוגרים יותר היא ללא ספק הטיקטוק! היא מאפשרת לעלות סרטונים קצרים ויכולה להפוך כל אחד למפורסם ע"י חשיפה של סרטון אחד ויראלי למיליוני משתמשים. ניתן לקשר לפלטפורמה את חשבון האינסטגרם שלך ואת היוטיוב וכן, מעל כמות עוקבים מסויימת ניתן גם להוסיף לינק ישירות לאתר שלך ולהגדיל את הטראפיק משמעותית.
באיזה רשת חברתית הכי כדאי לפתוח חשבון ולקדם?
הטיפ הראשון שלי הוא קודם כל להתחיל ברשת חברתית אחת או שניים גג, ואחרי שהפרופיל מבוסס ופיתחת שיטת עבודה קלה לניהול השוטף, לצרף אליה עוד ועוד. זאת מכיוון שכדי לראות תוצאות, במיוחד בהתחלה, כדאי להתמקד ולא להתפזר ולפתוח פרופיל בכל הרשתות החברתיות שקיימות ברשת.
הטיפ השני הוא ללכת לרשת החברתית שבה נמצא הקהל שלך. מי הקהל שלך? הוא צעיר, הוא מבוגר או שאלה אימהות? תגדירי את קהל היעד, ותתחילי לקדם תחילה ברשת שבה נמצא הקהל שלך.
ועכשיו לשאלה, האם בכל זאת יש איזה רשת חברתית שהיא יותר מומלצת להתחיל איתה? אז התשובה היא כן!
אם את מוכרת מוצרים ורוצה לשווק אותם לחו"ל או שהבלוג שלך באנגלית – אז פינטסרט היא הרשת החברתית שאני הכי ממליצה להתחיל איתה, היא יכולה להכניס המון טראפיק לאתר בצורה אורגנית.
לעומת זאת, בארץ הרשת עדיין לא חזקה כמו בחו"ל. לכן אם הבלוג שלך הוא בעברית, השאלה הבאה תיהיה כמה נוח לך וכמה את אוהבת לצלם סרטונים. אם צילום סרטונים מדבר אליך, הייתי הולכת על טיקטוק ויוטיוב שיכולות לתת לך המון חשיפה ברשת, ואם את לא בקטע של סרטונים, תתחילי עם אינסטגרם ופייסבוק.
חשוב לציין שלמרות העובדה שלכולם בערך יש אינסטגרם ופייסבוק כיום, אלה הרשתות החברתיות שפחות הייתי ממליצה "לבזבז" עליהן זמן קידום, כי נורא קשה לראות תוצאות מהר והן לא מכניסות הרבה טראיק אורגני לאתר, זה בעיקר בגלל התחרות והאלגוריתם של הפלטפורמות שמתמקד יותר מלהכניס כסף לבעלים שלהם, זאת אומרת החשיפה שתקבלי ברשתות האלה היא מוגבלת יותר.
אז מה לא נפתח אינסטגרם ופייסבוק? הרי לכולם יש! לכן מה שהייתי ממליצה הוא לפרסם כתבות בפרופיק האישי בפייסבוק במידת הצורך, ואינסטגרם לפתוח רק באמת אם מתכוונים לקדם, אחרת זה יהיה פרופיל עם מעט עוקבים שיכול יותר להזיק לתדמית מאשר להוסיף.
לסיכום,
קיימים מגוון ערוצים חינמיים ובתשלום דרכם תוכלי לשתף את התוכן שלך. חשוב מאוד לשלב לפחות אחד או שניים בפעילות הבלוג שלך.
זכרי, פתיחת חשבון וניהולו יכולים להוות כרטיס ביקור עבור הבלוג שלך ולכן, במידה ואת כן מחליטה לפתוח אחד, כדאי שיהיה פעיל ומושקע, שכן העוקבים שלך ינסו לחפש אותך גם בפלטפורמות האלו.