"אני מסתובבת בין כל חנויות הילדים ובכולם אני רואה את אותה החולצה עם הכוכב והגולגולת… משעמם, משעמם, משעמם!"
כך טענה אנה קוגן בראיון מיוחד שבו סיפרה איך הקימה את "Kroken" – חולצות מעוצבות לילדים.
הכירו את המעצבת אנה קוגן, בת 39 ומתגוררת בלב העיר תל אביב. לפני כשנה קרה משהו שדחף אותה להתחיל לעבוד על מותג בגדי ילדים הנושא את השם "Kroken".
הרעיון מאחורי Kroken הוא חולצות מעוצבות שעליהן ישנו ציור אומנותי בצבעי בד מיוחדים שעמידים בכביסה.
מה שמיוחד בחולצות הוא שכל חולצה היא יצירה בפני עצמה ולא תמצאו שתי חולצות שזהות לחלוטין. זאת מהסיבה שאת הציורים שעל החולצות אנה מציירת בעצמה בעבודת יד.
אנה מספרת שכבר מגיל צעיר החלה להתעניין בתחום האומנות וכבר מגיל 6 החלה את לימודי הציור שלה. בהמשך חייה, למדה אנה עיצוב גרפי וצילום, מה שהעשיר את כישוריה בתחום.
איך נרקם הרעיון של של קרוקן? מה גרם לך להתחיל לצייר על חולצות לילדים?
אנה: " האמת הכל התחיל מהבן שלי שכיום הוא בן 5. בתחילת חייו כשקניתו לו בגדים היה דיי קל, אבל כאשר גדל והתחיל להביע את דעתו הכל התחיל להסתבך. הוא טען שלא מעוניין ללבוש את החולצות הרגילות ודרש משהו מגניב.
כדי לפתור את הבעיה, שאלתי אותו מה היה רוצה ללבוש, הוא תיאר לי ופשוט ציירתי לו על החולצה".
והוא אהב את זה?
"הוא נורא התלהב וביקש שאצייר לו על עוד חולצות. אחרי שהוא הלך עם החולצות לגן שאר הילדים ראו את החולצות ורצו גם חולצות כאלה, וכך זה התגלגל והתחלתי למכור להורים בגן חולצות מעוצבות לילדיהם. בנוסף לכך, קורה שילדים בגן שעשועים וברחוב שרואים ומתלהבים מהחולצות מבקשים מההורים שלהם שיקנו להם".
תוכלי לפרט מה מיוחד בחולצות שאת מעצבת?
"החולצות הן חולצות טישרט מבד כותנה, אך מה שמיוחד בהן אלה הציורים שמדברים בשפת הילדים. אם תביטו על הציורים תוכלו ישר להבחין שהן מביעות את העולם דרך זוית ראייתם של הילדים. כלומר ילדים רואים את העולם אחרת מהמבוגרים ויכולת הדמיון של הילדים הרבה יותר מפותחת".
מה מקור ההשראה שלך?
"הבן שלי הוא המוזה שלי ואת מירב ההשראה שלי אני שואבת מדמיונו ומסיפורים שמצחיקים אותו אותם הוא משתף אותי. כמו כן, צורת ההתבטאות, תמימות הילדים ואומנות נאיבית הן חלק מזה ".
חומרי גלם בהם את משתמשת?
"חולצות כותנה, צבעי בד ואקריליק".
האם יש איזה טכניקה מיוחדת שאת משתמשת בה?
" האמת עד עכשיו הייתי פשוט מציירת על החולצות. אבל כעת אני מנסה לשלב טכניקה של הדפסת משי כדי ליצור את בסיס הציור ואת הגימור לעשות בעבודת יד. השימוש בשיטה זו תזרז את תהליך העבודה שלי אך עדיין תשמור על אותנטיות היצירה וכל חולצה תהיה יצירה מקורית וייחודית בפני עצמה".
האם את מרגישה מאויימת מהתחרותיות בתחום בגדי הילדים?
"אני מסתובבת בין כל חנויות הילדים ובכולם אני רואה את אותה החולצה עם הכוכב והגולגולת… משעמם, משעמם, משעמם! ולא רק זה שחלקם גם מוכרים את החולצות האלה במחירים מופקעים, דיי מרגיז…
אני אישית חושבת שהרעיון של "Kroken" הוא מקורי, לעומת שאר המתחרים שהולכים לפי האופנה והטרנדים, אני הולכת לפי הלב ולפי הרגש של הילדים. שילוב של סיבה זו יחד עם תהליך הייצור, הם אלה שנותנים לי יתרון תחרותי בפני המתחרים שלי".
מהו שיתוף הפעולה אופטימלי עבור העסק שלך?
"הייתי רוצה למצוא מעצב או מעצבת בגדים ולעבוד יחד איתו, שהוא ייצב את הגזרה של הבגד ואני אצייר…"
איך היית רוצה לראות את העסק שלך בעתיד?
"להקים חנות אינטרנטית שאותה אשווק לכל העולם ובה אמכור מגוון מוצרים שעליהם יהיו מודפסים העיצובים שלי. כמו למשל חולצות, תיקים, מטריות, מעילי גשם ועוד…"
לאיזה ילדים מתאימות החולצות שאת מעצבת?
"ילדים שחושבים מחוץ לקופסא בעלי דמיון מפותח".
טיפ לצילום החולצות:
"לצלם את החולצות על ילדים בעודם משחקים, זה משדר אותנטיות, משמח ומקפיץ את הסביבה".
האם הילד עושה את החולצה או החולצה עושה את הילד?
"הילד הוא זה שעושה את החולצה, דרכה הוא מביע את עולמו ואפשר לראות שאם ילד לובש את החולצה שלי הוא בהחלט אמיץ".
המעצב/ת האהוב/ה עליך?
"מאיה בש".
פריט מאסט בארון?
"אני חייבת שיהיו לי גרביים צבעוניות ומשונות".
מה לעולם לא תלבשי?
"עקבים!"
טיפ למעצב הצעיר:
"ללכת עם הלב ולהעז לעשות".
טיפ לקוראות:
"לעולם אל תשכחו את הילדה שבכן!"
את החולצות המעוצבות של Kroken תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק העסקי של החברה KROKEN וכן, להתעדכן במועדי ומיקומי המכירות שאנה מארגנת מידי תקופה .
כמו כן, לאנה חנות אינטרנטית בפלטפורמה של אטסי בה תוכלו לרכוש חלק מהעיצובים.
למעבר לדף הפייסבוק לחצו כאן
רוצה לקרוא עוד? להרשמה לניוזלטר – לחצי כאן
כתבות נוספות:
איך לפתוח בלוג ולעבוד מהבית – המדריך המלא
רשימת אתרי קניות בחו"ל שעושים משלוחים לישראל
מנהלים חנות איקומרס אינטרנטית – ככה תגדילו את המכירות באינטרנט בחינם