ניהול ומכירת מוצרים באטסי - עבודה מהבית
אטסי עשתה מהפכה בתחום אתרי המכירות באינטרנט כאשר הייתה הראשונה ליצור פלטפורמה ייעודית שפנתה לשוק המעצבים ואפשרה להם למכור את יצירות האומנות שלהם באינטרנט.
בשונה מאיביי ואמזון, שעשו את אותו הדבר קודם לכן, אטסי התמקדה במיתוג הפלטפורמה כמקום שבו ניתן לרכוש עבודות יד, מוצרים המעוצבים על ידי מעצבים, אומנות, פריטי אספנות ווינטג'.
בידול זה אפשר לאטסי למתג את עצמה באופן שונה בשוק אתרי המכירות באינטרנט, ולהצליח להתחרות מול ענקיות האינטרנט, איביי ואמאזון.
קצת על אטסי – Etsy
אטסי הינו אתר מסחר אלקטרוני שנוסד בשנת 2005, על ידי החברה האמריקאית iospace. המוכרים באתר הינם אנשים פרטיים ועסקים קטנים שמייצרים מוצרים בעבודת יד . כיום אטסי הינו אחד מהאתרים המובילים בעולם בתחום המסחר האלקטרוני.
פתיחת חנות באטסי
ניתן לפתוח חנות באטסי תוך מספר שניות וכבר להתחיל להעלות מוצרים למכירה. תהליך פתיחת החנות הינו פשוט ואין צורך בידע קודם.
נכון למאי 2019, העלאת מוצר לחנות אטסי הינה 0.69 ₪ כאשר העמלה על כל מכירה עומדת על 5% בלבד!
העמלות הנמוכות שאטסי גובה ביחס למתחריה והפלטפורמה הנוחה לפתיחת החנות שהיא מציעה, מהוות אלטרנטיבה אטרקטיבית במיוחד לפתיחת אתר מכירות עצמאי למעצבים.
שתי השאלות היחידות שצריך לחשוב עליהן לפני הפותחים חנות באטסי הן האם קהל היעד שלך נמצא באטסי ומהם המוצרים שאותם מעוניינים למכור.
אם התשובות הן קהל יעד שמעוניין לרכוש דברי אומנות, פריטים מעוצבים ומכירת מוצרי עבודות יד או פריטי אספנות – אז פתיחת חנות באטסי היא לגמרי בשבילך.
למי שעוד לא פתח חנות באטסי, שווה לצפות בקורס אטסי אונליין אותו יצרתי בשנה האחרונה ואותו אני משתפת לגמרי בחינם בערוץ היוטיוב שיסייע בפתיחת חנות אטסי שלב אחר שלב.
למה למכור באטסי?
לפתיחת חנות באטסי יתרונות רבים. בניהם:
- עלויות פתיחת חנות נמוכות מאוד
- מערכת נוחה וקלה להקמת חנות – אין צורך בידע קודם וממש לא צריך לדעת לתכנת
- קהל יעד חובב עיצוב כבר מכירת את האתר – מיליוני כניסות לאתר מידי חודש
- אתר מוכר – משדר אמינות לרוכשים
- תיווך ופתרון בעיות בין לקוחות לבתי עסק/מעצבים שמוכרים באטסי
- סיכוי גבוהה לחשיפה דרך האתר
- מהיר – ניתן לפתוח חנות ולמכור באטסי תוך מספר דקות
- אטסי מציעה ללקוחותיה מערכת פרסום פנימית וכן, ניתן לקדם אורגנית באמצעות SEO
- ניתן לקשר לפרופילים חיצוניים – אינסטגרם, פייסבוק, אתר אינטרנט וכו'.
מה כדאי למכור באטסי?
אם את מעצבת או מעצב ויש לך פריטים שאותם את עיצבת ואת מעוניינת למכור אותם באינטרנט, אטסי זה אופציה רלוונטית. בין המוצרים שנמכרים באטסי ניתן למצוא: ריהוט מעוצב, אקססוריז לעיצוב הבית, הנעלה, בובות, מוצרים לילדים, משחקים, תמונות, תכשיטים, מוצרים למסיבות ולחתונות ועוד.
גם אם כבר יש לך אתר מכירות, או שיש לך רק פייסבוק, זה לא סותר ועדיין מומלץ לפתוח חנות באטסי. זאת מהסיבה, שהקמת חנות באטסי פותחת אפשרויות חדשות, חושפת לקהלים חדשים, אליהם יותר קשה להיחשף דרך עמוד פייסבוק או אתר מקומי בישראל.
איך למכור באטסי ולהרוויח כסף?
אוקי, אז החלטת שאטסי זוהי הפלטפורמה הכי טובה בשבילך להקמת החנות, איך מתחילים?
הרבה מוכרים בתחילת דרכם, פותחים חנות באטסי, מעלים את המוצרים שלהם למכירה בחנות, ובטוחים שאטסי תעשה "קסם" והנה יבואו ההמונים ויתחילו לקנות את המוצרים דרך הפלטפורמה.
אחרי תקופה מסוימת שאף אחד לא קונה (במקרה הטוב מספר רכישות בודדות) מגיע הייאוש והשאלה – למה לא קונים?
האמת היא שלפתוח חנות באטסי ולחכות שיתחילו לקנות – זה לא באמת עובד. פתיחת החנות והעלאת המוצרים לחנות הם רק החלק הראשון בתהליך. יש עוד הרבה שלבים לאחר מכן שכוללים בין היתר מיתוג ושיווק להגדלת המכירות.
מכירות מוצרים דרך אטסי – איך להצליח?
להלן מספר שלבים שיעזרו לך להגדיל מכירות בחנות האטסי שלך, עליהם אני מדברת בהרחבה בקורס האטסי החינמי שלי אונליין.
שלב 1 – ניתוח מתחרים
ניתוח מתחרים הוא שלב חובה לכל עסק בכל תחום שהוא. ניתן ללמוד כל כך הרבה דברים חשובים על התחרותיות בשוק, על אופן הקידום, על אופי המוצרים ועל המצב בשוק – כאשר עושים ניתוח מתחרים כמו שצריך.
איך לעשות ניתוח מתחרים?
דבר ראשון, יש לבחור לפחות 3 חנויות בתחום שלך והיית רוצה שהחנות שלך תתחרה בהן.
לאחר מכן יש להכין טבלה ולבדוק בה את הפרמטרים הבאים:
- ותק החנות
- מיקום
- תיאור מוצרים
- מספר מוצרים נמכרים בחנות
- עלות משלוח
- קהל היעד
- חוזקות וחולשות
- נקודות שציינו באודות
- קטגוריות נמכרות בחנות
- רמת מחירי המוצרים
- פרופילים מקושרים של רשתות חברתיות
- מכירות מתאריך ההקמה
- מוצרים מובילים (לפעמים ניתן לראות אילו מוצרים נמכרו בחנות, אם האופציה סגורה – המוצרים המובילים לרוב יהיו ממוקצים בקדמת החנות).
- וכל מה שלדעתך נראה רלוונטי וחשוב לציין.
על ידי ניתוח המתחרים תוכלי לבדוק אילו מוצרים הם המוצרים הנמכרים ביותר, על מה חשוב לשים דגש, אילו חנויות מצליחות יותר באטסי והאם בכלל התחום הזה כדאי.
שלב 2 – פתיחת והקמת החנות
פתיחת והקמת החנות כוללת: עיצוב לוגו לחנות, עיצוב באנר ראשי, כתיבת אודות החנות ואודות המוכר, תיאור המוצרים באנגלית, בניית תמהיל מוצרים מסודר, תמחור המוצרים והמשלוח, העלאת תמונות, שימוש במילות מפתח פופולאריות בתיאור המוצרים (חלק משלב שלישי).
על מה חשוב לשים לב?
טיפים להקמת החנות המושלמת:
- תשקיעי בנראות החנות – השקיעי בלוגו ובבאנר הראשי, סידור המוצרים לפי קטגוריות- חשוב שהלקוח יתרשם לטובה. חשבי מה יגרום ללקוח לרכוש את המוצרים.
- חשוב להעלות מספר תמונות איכותיות של כל מוצר – תמונות הן אלה שיקבעו אם הלקוח ירכוש את המוצר או לא, למעשה זוהי הדרך היחידה של הלקוח לראות את המוצר שאותו הוא מעוניין לרכוש.
- מומלץ להוסיף צילומים עם מודל – לפעמים לאנשים קשה לדמיין, עזרי להם להכניס לראש את התמונה שאת רואה בדמיונך. דרך התמונות תוכלי להראות על עיצובים וסידורים מסוימים שהם לא חשבו לפני כן ולשכנע אותם לרכוש את המוצר.
- יש להוסיף תיאור מפורט, מושך ומכירתי במידת הצורך בתיאור מוצרים. היזהרי לא להשתמש בתיאור מכירתי מידי – יכול לדחות את הלקוחות.
- קשרי את החנות לפרופילים ברשתות החברתיות – פייסבוק/אינסטגרם וכו'.
- השקיעי בכתיבת אודות – זוהי אחת הדרכים הטובות לבדל את עצמך ולגרום ללקוח להתאהב במוצר שלך.
- תמחור מוצרים – חשבי היטב את העלויות – אם או בלי משלוח, מחיר לפני מבצעים וכו'.
- קשרי בין מוצרי החנות – במידה וקיים מוצר דומה או שמתאים למוצר שנמכר – צרפי לינק רלוונטי בתחתית העמוד.
שלב 3 – קידום אורגני של החנות
קידום אורגני הינו אוסף פעולות שעושים באתר ומחוצה לו, על מנת לקדם את החנות במנוע חיפוש של אטסי ע"י מיקוד במילות מפתח רלוונטיות.
המשמעות היא שכאשר לקוח פוטנציאלי יחפש מילת מפתח במנוע החיפוש של אטסי, המוצר שלך יעלה בעמוד תוצאות החיפוש. בתחומים מסוימים, המוצר יכול להופיע גם במנוע החיפוש של גוגל.
צורת קידום זו היא חינמית, אלא אם כן את שוכרת שירותים של איש מקצוע שיעשה את העבודה עבורך. המשאב העיקרי שתשקיעי בצורת קידום זו, במקרה שהחלטת לעשות אותה בעצמך היא משאב הזמן, שכן יש להשקיע מספר שעות באופטימיזציה ושיפור הקידום האורגני לאורך זמן.
השלב הראשון בכל קידום אורגני הוא איתור מילות המפתח בהן את רוצה להיות מדורגת במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.
מחקר מילות מפתח
יש לערוך מחקר מילים שכולל איתור מילות המפתח הפופולאריות בהן משתמשים הכי הרבה כדי למצוא פריט או מוצר מסוים. למעשה, במחקר מילות מפתח בודקים מהם נפחי החיפוש של כל מילות המפתח ומהי מילת המפתח אותה מחפשים הכי הרבה. בוחרים את מילות המפתח אותן מחפשים הכי הרבה אך בתנאי שהן פחות תחרותיות. את אותן מילות המפתח יש לשלב בתיאור המוצרים ובכותרות המוצרים.
איך לעשות מחקר מילות מפתח באטסי?
המטרה שלנו היא לאתר את מילות המפתח שאותן לקוחות שגולשים באטסי מחפשים הכי הרבה כדי למצוא את המוצר שהם מחפשים.
לפני שמתחילים בחיפוש, יש לפתוח אקסל, אליו נעתיק את כל מילות המפתח ונפחי החיפוש אותם נמצא.
- סיעור מוחין – הוסיפי לאקסל את כל מילות המפתח שעולות לך לראש שקשורות לתחום המוצרים אותן את מוכרת.
- כאשר כותבים מילה בתיבת החיפוש של אטסי, אטסי משלימה כל מיני מילות מפתח ומציגה תוצאות רלוונטיות. ביטויים אלה הינם ביטויים פופולאריים. העתיקי את כל המילים המוצעות בתיבת החיפוש של אטסי לאקסל.
- השלב הבא הוא להשתמש במערכת שתיתן לנו את נפחי החיפוש של כל מילת מפתח. רוב האתרים שמציעים מערכות שבודקות נפחי חיפוש הינם בתשלום. מה שהופך את הסיפור הזה לשווה להשקעה הוא שהמערכות מציעות מילות מפתח רלוונטיות שהן יש ביטויי חיפוש עם נפח חיפושים גבוה, מה שמאפשר לנו לייעל את העבודה ולמצוא את מילות המפתח הטובות ביותר.
בין האתרים בהן ניתן להשתמש הן:
- Gooogle Kewords Planner– יש לפתוח חשבון עם מייל של גוגל, כדי לאפשר תצוגה מלאה של הנתונים, אפשר לעשות קמפיין ממומן בסכום סימלי.
- Semrush
- Google keyword planner
- Moz
- שימי לב, יש אופציה לבדוק מילות מפתח רלוונטיות דרך מערכת הפרסום של אטסי כאשר בונים קמפיין פרסומי דרך המערכת שלהם.
- לאחר מכן כשבידיך רשימה מלאה של כל מילות המפתח ונפחי החיפוש – אפשר להתחיל למיין. להוריד מילות מפתח גנריות מידי ומילות מפתח עם נפחי חיפושים נמוכים מידי. טיפ – השתמשי במילות מפתח שהן ביטוי זנב ארוך (ביטוי שמכיל לפחות 3 מילים) – אלה ביטויים בעלי סיכוי המרה גבוהים יותר.
כדי לקרוא מידע נוסף על מחקר מילים ובדיקת נפחי חיפוש לחצי כאן.
ניתן לרכוש שירותי מחקר מילות מפתח באטסי דרך פיבר או דרך אטסי כאן.
קידום אורגני באטסי – שילוב מילות מפתח בחנות
לאחר שערכת מחקר מילות מפתח מקיף ובידיך רשימת מילות מפתח שמתארות היטב את המוצרים שלך, הגיע הזמן לשלב אותן בחנות. להלן רשימת המיקומים בהם יש לשלב את מילות המפתח:
- שם החנות – במידה ויש מילת מפתח רלוונטית שיכולה להשתלב בשם החנות – מומלץ לשלב.
- תיאור החנות
- אודות החנות
- אודות המוכר
- כותרות המוצרים
- תיאור המוצרים
- תגיות
קידום אורגני של החנות מחוץ לאתר אטסי
מומלץ לבנות פרופיל קישורים לחנות שלך באטסי. המשמעות היא להוסיף קישורים לחנות שלך בכל מיני אתרים ברחבי הרשת, אתרים שקשורים לתחום של המוצרים.
אף על פי שאין לנו גישה לקוד של האתר באטסי, כאשר ישנו שימוש נכון במילות המפתח בתיאורי החנות, עדיין יש השפעה על קידום החנות במנוע החיפוש של גוגל.
שלב 4 – קידום אורגני באמצעות רשתות חברתיות
לאחר שהחנות שלך מוכנה והמוצרים מוכנים למכירה, יש להתחיל לשווק את המוצרים ברשתות החברתיות.
ניתן לפתוח חשבון באינסטגרם / עמוד עסקי בפייסבוק / פרופיל בפינטרסט – לקשר את הפרופילים לחנות באטסי, ולהתחיל לעלות תוכן באופן קבוע ברשתות החברתיות. כל פוסט צריך להכין תמונה וקישור לחנות. מומלץ לעשות תכנית שבועית ולהחליט כל יום מה הפוסט שצריך לעלות ומאיזה רשת חברתית.
כדי לא להעמיס על עצמך – תתחילי כל פעם ברשת חברתית אחת, ולאחר שתרגישי שסיימת לבנות את הפרופיל ונכנסת לשגרה, פתחי עוד ערוץ.
שלב 5 – קידום באמצעות בלוג
קידום חנות אטסי באמצעות בלוג היא למעשה הקמת בלוג לצורך פרסום כתבות תוכן שיווקיות או אינפורמטיביות לצורך חשיפה לקהלים והגדלת המכירות.
ישנם המון יתרונות בקידום חנות אטסי באמצעות בלוג, כאשר היתרון הגדול ביותר הוא השילוב של קידום הבלוג עם קידום בפינטרסט שיכול לחשוף את החנות שלך למיליוני לקוחות פוטנציאלים ברחבי העולם במינימום עלויות.
אם זוהי הפעם הראשונה שלך כאן, נעים להכיר שמי יאנה ברמן, מייסדת המגזין, מומחית לשיווק באינטרנט ומנהלת אתרי תוכן. בתחילת שנת 2020 הקמתי את חנות האטסי השניה שלי שבה אני מוכרת מוצרים גרפיים וכבר בחודש השלישי אחרי הקמת החנות הצלחתי למכור בחנות ב-1000$, על כך אני משתפת בהרחבה בסרטון הזה בערוץ היוטיוב. מה שאיפשר לי להגיע לכך הוא שילוב של קידום באמצעות הבלוגים שלי יחד עם קידום בפינטרסט.
מידי חודש נכנסים לאתרים שלי למעלה מ-100,000 גולשים והרבה מזה הוא בזכות פינטרנט – ניתן לקרוא על זה בהרחבה בפוסט שכתבתי כאן על היתרונות של פינטרסט לעסקים. כשיש כמות כזאת גדולה של גולשים בבלוג, הגדלת מכירות בחנות האטסי שלך תהפוך למשימה הרבה יותר קלה.
אם עדיין לא פתחת בלוג לחנות האטסי שלך, ממליצה לקרוא את המדריך הזה שכתבתי על איך לפתוח בלוג מצליח שיסייע לך לקדם את חנות האטסי שלך, להגדיל מכירות, ואפילו ליצור הזדמנות להכנסה נוספת באינטרנט.
שלב 6 – קידום ממומן
קידום ממומן היא שיטה שבה בונים קמפיין פרסומי ומקסמים פוסטים / מודעות פרסומיות בתשלום.
בין הערוצים בהם ניתן לפרסם באופן ממומן:
- מערכת הפרסום של פייסבוק / אינסטגרם
- גוגל
- פינטרסט (לקהל חו"ל בלבד)
- יוטיוב
- מערכת הפרסום של אטסי
בסוג קמפיינים אלו תשלמי עלות מסוימת על כל חשיפה או הקלקה על הפוסט שלך. שיטות תשלום נוספות הן עלות לצפייה ועלות לליד.
בשלב זה, תוכלי להתייעץ עם מנהל קמפיינים שיעזור לך להקים קמפיין או שתוכלי לשלם על שירותי ניהול חודשי.
שלב 7 – שיתופי פעולה עם מובילי דעה
צורת פרסום נוספת שתופסת תאוצה בשנים האחרונות היא קידום באמצעות בלוגרים ומובילי דעה.
תוכלי לצור קשר עם בלוגרית ולשווק את המוצרים דרכה על ידי העלאת פוסט, פרום כתבה וכו'.
היתרון הגדול בשיטת שיווק זו היא המלצת המוביל על המוצרים שלך לקהל שעוקב אחרי וחשיפה לקהל רלוונטי למוצר שלך. חשוב לבחור מוביל דעה מקצועי עם כמות עוקבים משמעותית שתהייה שווה את העלות של הפרסום אצל אותו מוביל הדעה.
בהצלחה!
יאנה ברמן יועצת שיווק דיגיטלי לעסקים – למידע נוסף לחצי כאן.