Google adsense: טיפים לאופטימיזציית הפרסומות באתר והגדלת הרווחים
אם חלק ממוניטיזציית האתר שלך כוללת פרסומות באנרים של גוגל אדסנס, הכתבה הזאת בדיוק בשבילך.
5 טיפים לאופטימיזציית הרווחים באתר מגוגל אדסנס
שאלה שנשאלת רבות בקרב בעלי אתרים רבים היא – איך אפשר להגדיל את הרווחים מגוגל אדסנס באתר? כדי להשיג את המטרה הזו ולהגדיל את ההכנסות מגוגל אדסנס, צריך לשים לב לחמשת הנקודות הבאות:
- להגדיל את כמות המיקומים של הפרסומות של גוגל אדסנס באתר – יש לשלב בכל עמוד באתר את כמות הפרסומים הגדולה ביותר, מבלי לפגוע באיכות הגלישה באתר. ניתן לשלב מודעות טקסט, באנרים, לינקים ועוד. חלק מהרווחים של גוגל אדסנס מגיעים כתוצאה מחשיפה לבאנרים, כלומר תמחור לפי CPM, לכן גם אם הגולשים לא ילחצו על הפרסומת אלא רק יחשפו אליה עדיין יתקבל תשלום על החשיפה.
- מיקום גבוה של הפרסומות בעמודים באתר – יש למקם את הפרסומות של גוגל אדסנס גבוה יותר ככל שניתן בעמודי האתר, שכן אלו בעלי סיכוי גבוה יותר להיחשף לגולשים שנוחתים בעמוד.
- אופטימיזציה לפרסומות המכניסות ביותר – יש לבחור את גודל הפרסומות שעליהן מקליקים הכי הרבה. ניתן לבדוק זאת לפי נתוני הסטטיסטיקה שנמצאים בגוגל אדסנס. לרוב יהיו אלה באנרים בגדלים: 728X90, 300X250, 160X600. חשוב לבדוק את אחוז ההקלקות ביחד לחשיפות (CTR).
- לשלב בין פרסומות באנרים לבין מודעות טקסט – כדאי ליצור גיוון ולשלב את שני סוגי הפרסומות הללו.
- התאמת העיצוב של הפרסומות לעיצוב האתר – מומלץ להתאים את עיצוב הבאנרים על ידי התאמת צבע המסגרת לצבעי האתר וגודל הבאנרים לגלל האתר כדי ליצור תחושה טבעית של הפרסומות באתר לעיני הגולשים.